Pneumatiky označené * byly vyvinuty speciálně pro BMW (originální náhradní díl pro BMW).
Tyto pneumatiky můžou být použity na všech ostatních vozidlech.
Interní produktové označení u Pirelli. Pneu by měli být ježděny na jedné nápravě stejné.
Pneumatiky označené A byly vyvinuty pro Audi.
Tyto pneumatiky můžou být použity na všech ostatních vozidlech.
ABS je brzdový systém, který zabezpečuje, že kola při plném sešlápnutí brzdového pedálu si zachovají maximální možnou přilnavost bez jejich zablokování a klouzání. Tisíce impulzů řídící jednotky upravují tlak brzdového systému a tím brání blokaci kol.
Viz Celoroční pneumatiky
Viz Celoroční pneumatiky
Pneumatiky označené AO byly vyvinuty pro Audi.
Pneumatiky s dojezdovými vlastnostmi pro modely Audi, viz Runflat.
Efekt „plavání“, když množství stojící vody na silnici nemůže být odvedeno podélnými drážkami pneumatiky.
Pneumatiky vyvinuty pro Alfa Romeo.
Kontrola trakce zabezpečuje, přetáčení pneumatik na nerovných nebo hladkých površích.
Bar je jednotka tlaku. Na kolik barů má být pneumatika nahuštěna, uvádí výrobce na její bočnici, je to také závislé na údajích výrobce vozidla.
Běhoun má přímý kontakt s vozovkou a je spolu s ostatními komponenatami pneumatiky zodpovědný za přenos síly. Musí v přímem směru přenášet síly zrychlení a brzdné, stejně jako při řízení a v zákrutách síly příčné. Kvalita běhounu je silně ovlivněna vnitřní stavbou (pás, kostra), patkoua bočnicí, ale nejvíce určující je tvar profilu běhounu.
Záleží od ní bytostně výkonnostní úroveň pneumatiky. Také kilometrový nájezd a hlučnost je určována směsí běhounu.
Pěnový gumový kruh „Bib Mousse“ nahrazuje při pouštných rallye, motokrosu a enduru s použitím pneumatiky Michelin duši. Je označen jako NHS (not for highway service) a nemá povolení pro použití na silnicích. U nového použití Bib Mousse odpovídá tlaku vzduchu ca. 0,9 bar. Při používání se tento tlak snižuje, až musí být Bib Mousse vyměněn (nejpozději 6 měsíců po první montáži). Bib Mousse by neměl být skladován delší dobu při teplotách přesahujících 30°C. Na začátku každé jízdy musí být pneumatika a Bib Mousse pomalu zahřáta na provozní teplotu. Když montujete ojetý Bib Mousse, prosím dbejte na použití k tomu určeného Michelin Bib Mousse montážního gelu. Před použitím Bib Mousse si prosím přečtěte pozorně instrukce v brožure „Návod pro uživatele a pro montáž/demontáž“, kterou obsahuje každé balení.
Na bočnici nalezneme všechny údaje ki pneumatice. Napr. rozměry, typ, datum výroby nebo rychlostní třída.
Označení pneumatiky je spojeno s bočnicí – výška pneu je udána jako poměr k její šířce, U označení 195/70, nám 70 udává, že výška bočnice je 70% šířky pneumatiky. Mluvíme pak o 70-kové pneumatice.
Black Sidewall Size – černá bočnice
Black Sidewall – černá bočnice
Tyto pneumatiky jsou produkovány v Číně.
C značí „Commercial“ a označuje pneumatiky s vyšší nosností a zesílenou ksotrou pláště.
Pneumatiky pro dodávky, lehké nákladní vozidla a pick-up se speciálně zesílenou kostru.
Má samostatný druh konstrukce s vyváženými vlastnostmi pro jak letní tak zimní použití. Celoroční pneumatiky mají při odpovídajícíh povětrnostních podmínkách horší vlastnosti než letní nebo zimní pneumatiky.
Pojem Clip u průmyslových pneumatik je srovnatelný s označením pneu: FLASH, FIX, SIT, CLIP ON atd. Pro bočně dělené základové disky s Lemmerz-profilem bez zámkových, bočních a patních kroužků.
Pneumatiky ContiSeal se odlišují od jiných tím, že mezi patkami se na vnitřní straně pneumatiky nachází samolepící visózní vrstva. Tato vstva je nedílnou součástí pneumatik ContiSeal.
Není určena jako permanentní oprava propíchnutí pneumatiky!
Pokud pronikne pneumatikou ContiSeal cizí těleso s průměrem do 5mm, spočívá úkol samolepící viskózní vrstvy v tom, že ho obalí a zabrání možnému úniku vzduchu v podstatě okamžitým zapečetěním. Oddělí-li se cizí těleso od pneumatiky, je samolepící viskóza konstrukčně navržena tak, že zapečetí většinu propíchnutých kanálků způsobených cizím tělesem do průměru 5mm.
Zatímco pneumatiky ContiSeal snižují zřetelně četnost prázdných pneumatik, nejsou navrženy pro použití s nízkým tlakem nebo prázdnou pneumatikou.
Odhlídnouc od toho, pneumatiky ContiSeal mají všechny vlastnosti jiných pneumatik.
Pneumatiky s označením Cord byly vyvinuty pro Daimler-Chrysler.
Označní pneumatik původem z Japonska.
Pryžová směs odolná vůči proříznutí, často používaná u stavebních vozidel.
CSi = Conti Silent
Pneumatika s omezením vnitřního hluku
Profil Continental Sport Contact 5P
pro Audi RS6 285/30ZR21 100Y XL
pro Audi RS7 275/30ZR21 98Y XL
Pneumatiky mající „kosmetické“ vady. Technicky jsou úplně v pořádku a mají 100% záruku od výrobce!
U pneumatik s kvalitním pásem se zpravidla defekt ohlašuje předem. Bloky profilu přenášejí rázy do řízení a jízdní projevy jsou „gumové“.
I při náhlé ztrátě tlaku je hektická reakce nejhorším řešením a v žádném případě by vozidlo nemělo být brutálně zabržděno. Vozidlo by raději mělo být citlivým protirejdem udrženo na silnici. K zastavení vozidla vyřaďte a eventuálně jemně přibrzděte. Popřípadě dojeďte setrvačností na vhodné místo. Nejpozději při zastavení použijte výstražné světla a následně umístěte výstražný trojúhelník.
Demontované pneumatiky se 100% vzorkem a až 50% slevou. Mimo to, že pneumatika již byla montována na disk, na kterém například u výrobce nebo u prodejce popojížděl nový automobil, nemá pneu žádné poškození. Poškození - tím myslíme vadu, která by bránila bezpečnému provozu. Může se stát, že byla pneumatika propíchnuta - klasický defekt. Tento defekt je však řádně opraven a pneu připravena na další provoz. Všechny prodávané DEMO pneumatiky jsou kontrolovány již u dodavatele.
Je označení pneumatiky, u které kordové vlákna se příčně překrývají.
Dodatkové značení M/C znamená Motorcycle a musí být vyobrazeno na pneumatikách s průměrem 13 až 19 palců. Toto je nevyhnutné, aby se zabránilo záměnám a chybné montáži motocyklových pneumatik na ráfky jiných vozidel (napr. osobní automobil).
Značka na boku pneumatiky dle zkratky označení Ministerstva dopravy USA "Department of Transportation" udává řadu informací, které mají formu číselného kódu. Většinou je to datum výroby pneumatiky, který se nacházi vedle zkratky DOT. Pro lepší určení datumu výroby je tento orámován.
Během desetiletí se měnil způsob zobrazení datumu výroby.
Pneumatiky před rokem 1980 byly označeny jednou římskou číslicí pro kvartál a číslem roku.
Mezi lety 1980-1989 byl použit na pneumatikách třímístní kód pro označení. První dvě číslice označovali kalendářní týden výroby, třetí rok.
Od roku 1990 do 1999 bylo kódování stejné jako v letech 1980-1989. Rozlišení bylo umožněno plným trojúhelníkem při označení datumu.
Od roku 2000 je označení datumu výroby čtyřmístné. První dvě číslice definují kalendářní týden výroby, poslední dvě číslice rok výroby. Např. 2902 – 29. týden roku 2002.
Pokud na našich stránkách není uveden u produktu rok výroby, jedná se o produkt do dvou let stáří.
Druh profilu lamel pneumatiky
Existují různé druhy kaučuku. Kromě přírodního kaučuku se dnes častěji používá umělý nebo syntetický kaučuk.
Dunlop Self Supporting Technology – dojezdová pneumatika, viz Runflat.
U pneumatik Michelin = montovat dle nápravy.
Pneumatika šetřící energii. Profily od Dunlopu jsou navrženy na speciální požadavky valivého odporu původní výbavy automobilů.
Pneumatiky s optimalizovaným valivým odporem dle specifikace prvovýrobce. Srovnatelné s označením jiných výrobců (Cinturato, Ecopia, Green X atd.)
Tato pneumatika by neměla být použita na silnici v rámci Evropské Unie. Jenom pro závodní účely nebo export.
S „ECE“ schválením potvrzuje výrobce, že při výrobě pneumatiky dodržel evropské nařízení ECE R30.
Vyobrazeno je to vytištěným „e“ nebo „E“. Následné číslo vyjádřuje, ve které krajině byla pneumatika dle této normy kontrolována.
Je zkratka European Tyre and Rim Technical Organisation.
Tento úřad se sídlem v Bruselu určuje pro členské státy Evropské unie technologické standardy a normy pro výrobu pneumatik a disků.
EA = Erstausrüstung, viz také OE (Original Equipment) – jedná se o původní výbavu vozidla z prvovýroby.
International Article Number (předtím: European Article Number) – mezinárodní číslo produktu
Europäische Artikel-Nummer = Evropské číslo (kód) zboží
§ 36 StVZO jmenuje pod bodem 4 (Označení pneumatik) následující: Pneumatiky pro vozidla s maximální rychlostí vyšší než 40km/h musí být označeny následujícími identifikačními údaji: velikost pneumatiky, druh konstrukce pneumatiky, nosnost, rychlostní kategorie a datum výroby (resp. datum obnovy/protektorování). Kromě toho je předepsáno od 01.01.1998 označení „E“.
Označení Ecopia (technologie Ecopia) u pneumatik Bridgestone se zakládá hlavně na vlastnostech pro tuto pneumatiku vyvinutého složení směsi. Toto umožňuje snížení valivého odporu, spotřeby paliva a tím také emise CO2.
EK = čistě za studena
Při tomto procesu je pneumatika obnovována za studena včetně bočnic (od patky k patce).
Dojezdová pneumatika Goodyear viz Runflat.
Pneumatiky s označením pro skandinávský trh. Srovnatelné napr. s německým označením ECO nebo „Umweltschutz“.
Elektronický stabilizační program by měl cíleným aktivovaním brzd jednotlivých kol zabránit přetočení auta.
ESP funguje jenom ve spojení s ABS. Když se začne vůz v zákrutě stáčet přední částí (nedotáčivost) k vnitřku zákruty, může cílené přibrždění zadního kola směřujícího do vnitřku zákruty zabránit nedotáčivosti. Stejný efekt má přibrždění předního kola na okraji zákruty při přetáčivosti. Také se tím sníží rychlost. Důležité: ESP nedokáže oklamat fyzikální zákony. Pokud do zákruty vjedeme příliš vysokou rychlostí, stejně hrozí, že se neudržíme na vozovce.
Pneumatiky se zvýšenou nosností (XL, EXTRA LOAD, RF).
S kontrolní značkou „ECE“ potvrzuje výrobce, že při výrobě pneumatiky dodržel evropské nařízení ECE R30. Vyobrazeno je to vytištěným „e“ nebo „E“. Číslo u tohoto znaku určuje, ve které krajině byla pneumatika dle této normy zkontrolována.